Verhuizen? Checklist nagaan!
Gaat u binnenkort verhuizen? Een checklist is dan onmisbaar! Zo’n controlelijst is voor iedereen natuurlijk anders, en daarom is het belangrijk dat u alles wat u te binnen schiet opschrijft, zodra u weet dat er een verhuizing op komst is. Wel zijn er natuurlijk een aantal aandachtspunten die voor iedereen gelden en dus onmisbaar zijn voor elke verhuis checklist. Op internet vindt u tientallen lijsten en wij zetten hier een aantal belangrijke punten voor u op een rijtje. Om te voorkomen dat u dingen vergeet en stress te vermijden, luidt het belangrijkste advies altijd: begin op tijd met de voorbereidingen!
Belangrijke punten
Om u een handje te helpen leest u hier een aantal belangrijke zaken die niet mogen ontbreken op uw verhuis checklist. In de eerste plaats kunt u niet vroeg genoeg offertes aanvragen van meerdere professionele verhuisfirma’s. Zo kunt u op tijd beginnen met het vergelijken van de tarieven en voorwaarden, zodat u op tijd afspraken kunt maken met voordelige en betrouwbare verhuizers. Vergeet ook niet tijdig te informeren naar een verhuisvergoeding bij uw werkgever en eventuele subsidiemogelijkheden. Om uw adreswijziging door te laten geven aan belangrijke organisaties en uw post na de verhuizing door te laten sturen, meldt u zich aan bij de verhuisdienst van Bpost. Enkele weken van tevoren kunt u de af- en aansluiting van gas, elektriciteit en water regelen en uw kennissen en familieleden informeren over de adreswijziging. Vlak voor de verhuizing en op de dag zelf hoeft u zich als het goed is alleen nog maar bezig te houden met de zaken die niet eerder mogelijk waren, en na de verhuizing is het onder andere belangrijk om eventuele schade zo snel mogelijk door te geven aan de verhuisfirma.
Verhuis checklist nu maken!
Gaat u pas over een half jaar verhuizen? Een checklist kunt u niet vroeg genoeg maken. Zet dus zo veel mogelijk op papier en voorkom allerlei ellende vlak voor, tijdens en na uw verhuizing.